Школа актыўнага грамадзяніна (ШАГ) - ДУА "Сярэдняя школа №143 г.Мінска ім. М.А.Аўэзава" (Афіцыйны сайт)

Меню раздзелу

Галоўная

Школа актыўнага грамадзяніна (ШАГ)

«ШАГ» – «Школа Актыўнага Грамадзяніна»

Адзіны дзень інфармавання для навучэнцаў праводзіцца кожны чацвёрты чацвер месяца пад агульным дэвізам "ШАГ" - "Школа Актыўнага Грамадзяніна".

Ключавая ідэя: 9 крокаў да фарміравання кампетэнцый актыўнага грамадзянства (маем на ўвазе: крытычнае мысленне, аналітычныя і камунікатыўныя ўменні).

Тэхналогія рэалізацыі:9 ток-шоу, (Адкрыты Дыялог) для паралелі класаў (9-х, 10-х, 11-х) пад агульнай назвай «100 пытанняў да дарослага: падзеі, ФАКТЫ, Каментарыі» (у аснове – тэхналогія тэлевізійнага шоу «Сто пытанняў да дарослага» (праграма стала пераможцам «ТЭФІ-2007» у намінацыі «праграма для дзяцей»); элементы штотыднёвага інтэрв'ю-праекта Белтэлерадыёкампаніі «24 пытанні»).

«ШАГ»

«Школа Актыўнага Грамадзяніна»

ШАГ 1

27 верасня

ШАГ 2

25 кастрычніка

ШАГ 3

22 лістапада

ШАГ 4

27 снежня

ШАГ 5

24 студзеня

ШАГ 6

28 лютага

ШАГ 7

28 сакавіка

ШАГ 8

25 красавіка

ШАГ 9

23 мая

Форма работы: ток-шоу

«100 ПЫТАННЯЎ ДА ДАРОСЛАМУ: ПАДЗЕІ, ФАКТЫ, КАМЕНТАРЫI»

Арганізацыйныя асаблівасці

«Сто пытанняў да дарослага: падзеі, факты, каментары» - мерапрыемства для навучэнцаў у фармаце ток - шоу, у якім госцю (абавязкова цікавай і значнай персоны) задаюць пытанні навучэнцы, якія знаходзяцца ў аўдыторыі. Змест пытанняў абумоўлена тэматыкай для інфармавання (напрыклад, абмяркоўваецца грамадска-палітычная падзея або падрыхтоўка да яго).

Абавязковыя атрыбуты: мультымедыйнае абсталяванне, "лічыльнік пытанняў", відэаролік (прэзентацыя) аб запрошанай персоны " Знаёмцеся...", выбар лепшага пытання.

Тэхналогія арганізацыі і правядзення ток-шоу «Сто пытанняў да дарослага: падзеі, факты, каментары»

1. Планавальны этап:

  • запрашэнне на адзіны дзень інфармавання пэўнай персоны; 
  • вызначэнне мэтаў мерапрыемства (у адпаведнасці з тэмай адзінага дня інфармавання для навучэнцаў). 

2.  Падрыхтоўчы этап:

  • вызначэнне месца і часу правядзення мерапрыемства, складу яго ўдзельнікаў; прызначэнне мадэратара (вядучага) мерапрыемствы, асоб, адказных за яго арганізацыю; 
  • інфармаванне ўдзельнікаў аб маючым адбыцца мерапрыемстве (размяшчэнне інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі, на стэндах ва ўстанове і інш.); 
  • падрыхтоўка ўдзельнікамі мерапрыемства пытанняў запрошанай асобе (прызначэнне адказных за збор пытанняў, ажыццяўленне збору пытанняў, іх дыферэнцыяцыя і адбор з улікам тэмы мерапрыемства); 
  • падрыхтоўка відэароліка (прэзентацыі) пра запрошанай персоны «Знаёмцеся – ...."; выраб інфармацыйных матэрыялаў з назвай тэмы мерапрыемства і месца яго правядзення; прапрацоўка іншых тэхнічных і арганізацыйных пытанняў. 

3. Правядзенне ток-шоў (45 хвілін)

  • ва ўступным слове пры адкрыцці мерапрыемства вядучы (мадэратар) прадстаўляе яго ўдзельнікаў і агаворвае рэгламент для пастаноўкі пытанняў (адначасова можна задаць не больш аднаго пытання; пытанне павінна фармулявацца коратка, канкрэтна і адназначна) і адказаў; 
  • удзельнікі знаёмяцца з відэаролікам (прэзентацыяй) аб запрошанай персоны " Знаёмцеся -...."; альбо (па папярэдняй дамоўленасці з госцем) выкарыстоўваецца прыём «адна хвіліна» (расказаць пра сябе аўдыторыі за адну хвіліну); 
  • мадэратар апавяшчае тэму для абмеркавання, коратка яе каментуе, прадастаўляе слова госцю для кароткай інфармацыі па абмяркоўваецца тэме (да 10 хвілін, у залежнасці аб колькасці падрыхтаваных навучэнцамі пытанняў); 
  • у ходзе мерапрыемства мадэратар па чарзе дае права удзельнікам задаць сваё пытанне;сочыць за захаваннем рэгламенту мерапрыемствы і папярэджвае ўдзельнікаў аб яго заканчэнні, падаючы магчымасць задаць «два апошніх пытання»; 
  • завяршаючы мерапрыемства, мадэратар абвяшчае вынікі "лічыльніка пытанняў", дзякуе прысутных і дае запрошанаму асобе права агучыць лепшае зададзенае пытанне. 

4. Заключны этап

  • падрыхтоўка фотасправаздача аб правядзенні мерапрыемства і размяшчэнне яго на сайце ўстановы, асвятленне мерапрыемства ў школьных СМІ. 

Дадатковая інфармацыя

Годнасці ТОК-шоў:

  • абмяркоўваюцца праблемы, якія хвалююць навучэнцаў, у прывабнай і досыць вядомай для іх форме; 
  • вядучы (мадэратар) накіроўвае абмеркаванне ў адзінае рэчышча ў адпаведнасці з заяўленай тэмай; 
  • меркаванні дарослых не навязваюцца навучэнцам, яны вольныя ў сваім маральным выбары, і нават калі яны яго не зробяць у ходзе абмеркавання, размова наштурхне навучэнцаў на разважанні, пошук ісціны; 
  • асаблівая роля вядучага (мадэратара): ён дапамагае правільна адрасаваць пытанні; задае дадатковыя пытанні, што дапамагае актывізаваць ўсіх удзельнікаў; каментуе некаторыя адказы, а ў канцы абагульняе вынікі.

«Беларусь. Социально-экономические и общественно- политические события января»

больш падрабязна... / згарнуць

«Беларусь. Социально-экономические и общественно- политические события декабря»

больш падрабязна... / згарнуць

«Беларусь. Социально-экономические и общественно- политические события ноября»

больш падрабязна... / згарнуць

«Беларусь. Социально-экономические и общественно-политические события октября»

больш падрабязна... / згарнуць

«Беларусь. Социально-экономические и общественно-политические события сентября»

больш падрабязна... / згарнуць